Heidi Gustad

ÅRETS ÅRETUR

• 21.01.2018, 20:27

SAMSUNG CSC

Har dere hatt ei fin helg? Det har vi ♥ Denne helgen har virkelig stått til forventningene. Siden torsdag har vi vært i koselig lag fra vi har våknet til vi har lagt oss. Hver dag har startet med en stor og lang fellesfrokost rundt langbordet. Etter frokosten har vi kledd på oss x-antall lag med klær og kommet oss ut. Hytta ligger rett ved skibakken, og med den fineste utsikten. Derfor var det bare å spenne på seg slalomskiene rett utom døra og kjøre ned til første heis. Temperaturen har ligget mellom -10 til -19 grader, men det var såpass vindstille og oppholds at det ikke ble noe problem. Forholdene i bakken var helt supre, null is og passe mengde snø.

Ettersom jeg var gravid på fjorårets åretur ble det da kun langrenn. Men i år var det ingen hindringer for at jeg skulle komme meg i bakken. Siden det var 2 år siden forrige gang jeg kjørte, var jeg redd det skulle bli litt hardt å komme igang igjen. Men teknikken satt heldigvis i kroppen fortsatt, og etter et par turer var alt som før. Det var derfor ekstra godt å få til et par dager i bakken nå. Det har vært så etterlengtet. Det var sol begge dagene vi var i bakken, men i går var det 14 minusgrader. Brrr, glad jeg hadde varmeelement i både sko og votter. Det berget meg fra neglebitt, det er helt sikkert. Bare å gå til innkjøp av varmeelementer som skal brekkes opp og klistres i sko og votter, om du skal begi deg ut i mange minusgrader. Jeg tror de varmet i ca. 4 timer og etter det var vi uansett tilbake i hytta.

Etter noen timer i kulda ventet en time eller to i hyttas badstue og boblebad. Skikkelig luksus at hytta var utstyrt med en velværeavdeling. Ellers har vi hatt både taco, pizza og kyllinggryte på middagsmenyen. Vi har spilt spill, hatt på musikk, handlet litt mat-skatter fra Sverige og kost oss utover sene kvelder. Morsomt at vi holder på tradisjonen om å samles på hyttetur 1 gang i året. Alltid like god stemning.

SAMSUNG CSC

Helgen gikk så fort, og plutselig satt vi i bilen på vei hjem i dag tidlig. Men det har aldri føltes bedre å reise hjem når vi skulle komme hjem til vår lille favorittgutt. Han ble så glad da vi kom hjem, og det var så godt å se.

Nå har han funnet sengen og vi skal igang med å lage wok her. I kveld blir det total avslapping før ei ny uke i morgen. Denne helgen har virkelig vært avslappende. I morgen skal det bli godt å komme igang med litt trening igjen, tenker jeg. Herlig!

Vi sees om ikke lenge!

#baby #mamma #familie #helg #vinter #tur #åre #snø #ski #venner #

Bildedryss: Julestemning til tusen i Gdansk

• 05.12.2017, 10:39

God morgen!

Tenkte å oppsummere gårsdagen med et aldri så lite bildedryss. Jeg startet dagen med en liten svettefest på mølla. Kjente det var lenge siden kroppen hadde fått kjørt seg på 4x4 intervaller. Bena føltes blytunge, så måtte jobbe litt med meg selv for å komme meg i mål. Må bli flinkere til å inkludere 4x4 på treningsfronten fremover.

Resten av dagen tilbrakte vi utendørs med julemarked, lunsj og middag med hele gjengen. Har vi ikke julestemning nå så kommer den aldri.

Her er det snart tid for avreise tilbake til vår kjære Trondheim. I timene mellom utsjekk på hotellet og innsjekk på flyplassen skal vi på et kjøpesenter. Vi har hatt en fast taxi hele ferien siden vi er avhengig av bilsete til baby. Taxisjåføren har tilbydd seg å ha all bagasjen vår i bagasjerommet mens vi er på senteret i et par timer, snakk om luksus. Nå må vi hive oss rundt for snart står taxien på døren.

Skrives neste gang i Norge.

VI SEES!♥

slik har vi det på ferie

• 03.12.2017, 22:31

Woow, så vakkert det er i gatene i Gdansk. De er julepyntet og om kvelden lyser gatene opp og skaper magisk julestemning. I kveld deler jeg bare litt bilder fra dagen.

SAMSUNG CSC

Hele gjengen tok taxi til en dyrepark i dag. De fleste dyrene var inne for vinteren, men vi fikk sett det aller meste. Apene var nok de som tok mesteparten av oppmerksomheten til minstemann, haha.

I ettermiddag dro vi tilbake til gatene i området her vi bor. Men vi har fortsatt mye igjen å se i området. Det får vi ta i morgen. Nå er vi i leiligheten og slapper av litt før vi skal finne sengen. Vi kan ikke drøye så veldig lenge om kveldene for jeg er oppe og ammer flere ganger om natten for tiden. En liten kropp trenger mye mat, haha.

VI SEES!

Waking up in Gdansk

• 03.12.2017, 10:14

SAMSUNG CSC

Herlig, herlig, herlig. Når jeg først har pakket og gjennomført flyturen er det bare å N-Y-T-E resten av ferien. Jeg er alltid helt utenfor og nervøs i forkant av en flytur. Klarer aldri å legge av meg den flyskrekken, men i går hadde jeg min livs beste opplevelse. Makan til behagelig tur skal man lete lenge etter. Lillegutt var blid og fornøyd hele veien også. Han koser seg mest rundt masse mennesker og når det foregår mye han, haha.

I dag våknet vi opp i en nydelig leilighet. Her har vi alt vi trenger, og ettersom det er balkong kan lillegutt sove i vognen mens vi er inne i leiligheten også. Vi landet såpass seint om kvelden og rakk ikke å se oss rundt i byen. Axel måtte rett i seng. Stakkar lille sovnet i taxien og våknet da vi stoppet. Heldigvis sovnet han godt da han hadde fått kommet i nattdrakten, fått litt mat og sengen var slått opp. Espen handlet inn masse godt på butikken som vi koste oss med. Fikk høre fra han at prisene er helt latterlig lave her. Vi fikk salat, pizza, pastasalat, 2 spesialøl, smoothie, cola og 2 sjokolader for 85 kr. DET lover godt for litt shopping i dag. Haha. Synd vi reiser med kun håndbagasje, men heldigvis har vi Prampacken som vogna ligger i under flyturen, og den rommer mer enn bare vogna :)

Vi har akkurat vært på en liten koselig cafe og spist frokost. Det var inkludert i leiligheten og vi fikk faktisk velge hva vi ville fra en hel meny. Ikke verst! Til Axel hadde vi med leverpostei fra Norge. Brød og smør fikk vi på cafeen. Endelig er han stor nok til å sitte skikkelig i barnestol når vi er ute og spiser, det gjør hele opplevelsen så mye bedre og lettere.

SAMSUNG CSC

Nå er det tid for å utforske litt utendørs med de andre. Spent på å se hva byen har å by på. Vet det skal være et julemarked her. Planen er å ta turen dit en gang i løpet av dagen, resten tar vi som det kommer.

VI SEES!

Collage fra Åre

• 12.01.2014, 14:33

Heihei!

Vi tok ikke så veldig mange bilder da vi var i åre, men det ble noen som jeg satte sammen til en collage under. Vi koste oss hvertfall kjempemasse allerede kvelden vi kom fram. Vi gikk rett i spaavdelingen for å ta et bad før de stengte, etterfulgt av middag på hotellet. Onsdagsmorgenen startet vi i spaavdelingen for å ta badstue og bade før frokosten. Etterpå kjøpte vi heiskort og var flere timer i bakken. Vi hadde sol og -6 grader, og føret var overraskende bra. Det var litt is noen steder og snøkanonene var påskrudd i noen av bakkene. Løypene var litt forandret fra i fjor også, ettersom flere av t-heisene var byttet ut med stolheiser. Gleder meg virkelig til neste slalomtur i disse bakkene! Mye mer behagelig å sitte i stolheiser mellom kjøringen for å hvile bena. Da vi kom  tilbake på hotellet hoppet vi rett inn i treningsklærne og trente litt styrke før vi slappet av i spaavdelingen med frukt. Resten av kvelden gikk med til restaurantbesøk og avslapping med TV. På torsdagen rakk vi bare å spise frokost og svømme litt i bassenget før vi rettet kursen tilbake til trondheim og jobb.

I dag har jeg og Espen vært å trent, så nå skal vi lage salat til middag før vi skal ommøblere litt på 2 av soverommene og gjøre klart for å begynne å male. Det blå rommet skal bli hvitt, og vi skal legge tapet på en av veggene. Skal også sette noen nye møbler inn på rommet, blant annet en sovesofa som vi bestilte i går.

Åretur i morgen

• 06.01.2014, 22:42

Hei!

I gårkveld bestemt jeg og Espen oss for at vi skal ta turen til åre for å feire 3 herlige år sammen. Så i dag bestillte vi hotell og jeg gleder meg kjempemasse. Vi dra allerede i morgen, Espen kommer hjem fra jobb i 3 tiden og jeg slutter 4. Derfor bør vi prøve å komme oss avgårde så fort som mulig etter det. Vi skal ligge på Copperhill i 2 netter, og reiser hjem torsdags formiddag slik at jeg rekker meg på seinvakt. Hotellet vi skal bo på har vi vært på 2 ganger tidligere og der er det både treningsrom, spaavdelig, nydelig frokostservering også er det et pluss at skiheisene ligger rett utenfor døra. Første gang vi dro for å besøke hotellet feiret vi vårt første år sammen, og i fjor for å feire 2 år. Begynner å bli en liten tradisjon for oss dette! ♥ Selv om det ikke blir så veldig lang tid borte skal jeg nyte turen til det fulle og bare slappe av med kjæresten. Baggen er hvertfall pakket og klar og skiene ligger i bilen. Vi satser på å dra en tur i bakken på onsdagen. DET har jeg gledet meg lenge til!

♥♥

Langhelg i Oslo

• 06.12.2013, 20:05

Hei!

Tidligere i uken bestilte jeg og Espen hotell i Oslo for å ta en liten ferie fra jobb og egentlig bare slappe av. I går arbeidet jeg til 14.00 så da kjørte vi direkte og vi kom faktisk ikke fram før 2 i natt. Vi brukte 12 timer på en strekning som sikkert tar maks 7 timer. Vi måtte ta noen omveier pågrunn av trailere som hadde kjørt av veien hvor vi skulle kjøre. 1 time før vi kom til oslo sto vi i 4 timer i stillestående kø, også pågrunn av ulykker. Tiden gikk uansett overraskende fort men vi var dødsslitne da vi ankom hotellet. I dag sto vi opp i 9 tiden for å få med oss frokosten før vi tok t-banen til sentrum for litt shopping. Det er så koselig å gå i gatene å handle nå som det nærmer seg jul. Det er mennesker overalt og vi har kost oss masse hele dagen. Til lunsj spiste vi på fridays hvor det både ble burger og dessert.

I dag fikk jeg kalendergave av Espen. Fikk 2 par sokker, ei truse og hvite sjokoladefrosker og ett hvitt sjokoladehjerte. Over er noe av det jeg fikk ♥. I morgen er det hans tur til å åpne ettersom vi åpner annenhver dag.

Vi fant noen supersøte badekuler da vi var på shopping i dag, og da passer det perfekt at det er badekar på hotellrommet. Tenker å fylle det opp og ta et bad litt senere i kveld eller i morgen. kvelden skal bare nytes til avslapping på hotellrommet med tv og litt mat i restauranten.

Siste dagen

• 07.08.2013, 10:20

Hei alle sammen ♥ Her er noen bilder jeg og Linn tok på balkongen før vi dro ut for å spise i går.

Vi endte opp med å spise i Catalinaparken etter en del leting rundt shoppingsenteret vi hadde tatt taxi til. Fant fram til masse restauranter til slutt, så kiket vi litt rundt på senteret etterpå.

Snart drar noen av oss jentene på stranden, mens noen ville være igjen i leiligheten for å pakke og ordne opp til hjemreisen. Vi drar fra leiligheten i 4- halv 5 tiden i natt, så vi har masse å ordne før den tid. Jeg pakker kofferten min når jeg er tilbake fra stranden, så skal vi prøve å legge oss ganske tidlig for å få noen timer søvn før avreise står på planen.

Scooter's

• 06.08.2013, 17:46

Hei!

Nå har vi kommet opp fra stranden og er snart klare for å dra å spise. I dag hadde vi nest siste dag på stranden, så blir det aller siste solemulighet i morgen før vi resier hjem tidlig på torsdagsmorgenen. Skulle egentlig ta med kameraet til stranden i dag, men det glemte jeg jo.. Får heller satse på å ta noen bilder i morgen, så kan jeg heller vise litt bilder fra da vi var i gamlebyen i går. Disse bildene tok jeg mens vi spiste middag på scooter's.

Rise and shine

• 05.08.2013, 10:26

Heeei og god mandag til dere ♥

Jeg tenkte bare å stikke innom for å si hei. Jeg våknet allerede kl 08.00, så har vært oppe en god stund. Så nå sitter jeg på balkongen igjen, så blir det frokost når de andre har begynt å våkne. I dag skal vi prøve å ordne oss ganske raskt etter stranden slik at vi får god tid i gamlebyen. Der skal vi spise middag, og kanskje det blir litt shopping også.

Bølger

• 04.08.2013, 18:10

Hei!

Akkurat nå kjennes det ut som det er 100 grader her på balkongen. Solen steker og vi koser oss masse. Vi var ikke sånn kjempelenge på stranden siden vi ville opp i leiligheten for å spise lunch, så nå soler vi oss her heller. Har vært endel skyer de aller fleste dagene, men nå er det sol. Det var enorme bølger i dag, og jeg ble skylt på land flere ganger. Det eneste som hjalp var å stupe inn i bølgene for å unngå å bli skrapt langs sandbunnen. Endte opp med masse sand overalt, så ble ikke mye bading i dag akkurat.

Her er jeg under bølgen

Alle bildene i vannet er av Elisabeth og meg.

Nå skal jeg sitte litt mer i solen før jeg hopper i dusjen. I kveld skal vi ikke ut for å spise, men bestille mat fra et pizzeria til leiligheten.

Aqualand

• 03.08.2013, 10:10

Hei!

I går dro vi til aqualand i 10 tiden da de åpnet, og var der faktisk helt til de stengte. Altså, mange timer med sol, bading og masse sklier. Vi fikk vel tatt de aller fleste skliene, ellers spiste vi lunch og solte oss i baderingene rundt "plaskedammen". Noen av jentene valgte også å bade med sjøløver, så da var jeg og Tiril fotografer en halvtimes tid.

Meg, Linn, Trine og Tiril i sklia

Meg og Linn

Tiril og Trine

Elisabeth, Trine og Linn klare for å bade med sjøløver

Trine sammen med sjøløvene

Trine, Elisabeth og Linn

Elisabeth

Linn

Nå har solen akkurat begynt å titte fram her på balkongen. De andre jentene er fortsatt i drømmeland, så jeg blir nok sittende her litt til før vi drar avgårde på shopping. Wohooo ♥

Shopping i gamlebyen

• 03.08.2013, 00:03

Hei!

I går dro vi på en skikkelig shoppingrunde i gamlebyen. Kjempekoselig sted, med de beste jentene♥ Jeg tenker å vise fram innkjøpene jeg har gjort hittil, i morgen. I dag har vi hatt masse å gjøre ettersom vi sto opp tidlig for å dra til aqualand. Vi var der hele dagen, så når vi kom tilbake var det rett i dusjen før vi dro ut for å spise.

Bildene fra i dag kommer også i morgen   her er noen fra gårsdagen:

I morgen har vi tenkt å ta en dag fri fra stranden, så da skal vi ta oss en tur til Las Arenas. Sist vi var der rakk vi ikke se på 1/4 av butikkene engang, så trenger nok noen timer til. Så satser vi heller på å rekke å få solt oss på balkongen på ettermiddagen.

Playa de las canteras

• 01.08.2013, 23:26

Hei!

Nå er vi tilbake i leiligheten etter flere timer i gamlebyen (San telmo). Det er så utrolig fint å gå i gatene der å se i butikkene. Vi spiste også veldig god mat på Scooter's, så nå skal vi snart se ferdig Magic Mike som vi startet på i gårkveld.

I dag ble det masse bilder fra stranden, så tenkte å dele noen med dere:

Hva synes dere om bildene?

Good morning!

• 01.08.2013, 10:23

Heihei!

Nå har jeg skiftet til bikini og sitter på balkongen mens de andre jentene sover. Jeg våkner alltid litt tidligere, men det gjør jo ingenting når jeg kan sitte ute  . I går etter stranden dro vi å spiste entrecote på den beste restauranten hittil. Etterpå dro vi med taxi på El corte ingles for å se på sminke. Ettersom senteret stengte ganske tidlig, fikk vi fullført det eviglange kortspillet:liverpool som vi startet på da vi ventet på flyplassen i Oslo, da vi kom tilbake i leiligheten.

Det er fremdeles litt overskyet, men det lysner som regel til litt senere på dagen. Når resten våkner blir det frokost før vi går ned på stranden, wohoo!

Sunny day

• 31.07.2013, 19:00

Heia!

I dag dro vi på butikken før vi dro på stranden og handlet inn flytemadrass, badeball og beachball så vi har kost oss skikkelig de timene vi var på stranden! Nå skal vi dra ut så har ikke tid til å skrive ordentlig innlegg, får blogges senere i kveld eller i morgen. ♥ her er noen bilder fra dagen:

Fine stranda

• 30.07.2013, 18:18

Hei!

Nå har vi kommet opp fra stranda og skal dusje og ordne oss før vi drar ut. Vi våknet ganske tidlig i dag og spiste frokost i leiligheten, mens resten av dagen har vi bare solt oss, badet og spist lunch. Det har vært litt skyer innimellom i dag, men det er veldig varmt og godt uansett. Kjempekoselig å være her med jentene! ♥

Stranden er så fiiiin her nede!

Men nå er det min tur til å hoppe i dusjen, så skrives senere ♥

Vi er fremme!

• 30.07.2013, 00:45

Hei!

Vi dro til flyplassen til 04.30 i natt for å ta første fly til Oslo. Der ventet vi i 4 timer før vi kunne ta flyet videre til Las Palmas. Synes tiden gikk ganske fort med tanke på at alle var stuptrøtte etter lite søvn, og vi fikk både spist og spilt kort før vi gikk ombord i flyet fra Oslo. Vi kom fram i 4 tiden (lokal tid) og tok taxi til leiligheten, skiftet til litt penere klær og dro ut for å spise. Etterpå ble det shopping på Las Arenas ♥ innkjøp skal jeg legge ut senere.

Skrives i morgen

Ålesund

• 02.07.2013, 09:05

God morgen!

Tidlig i går morges var jeg og Espen oppe og klare for å kjøre til Ålesund. Vi skulle bare på dagstur for å hente en båt, og brukte rundt 6 timer hver vei. Båten skal vi bruke i helga på fiskekonkurranse, så nå er hvertfall den i boks. For å gjøre litt mer ut av turen dro vi inn til sentrum og Espen viste meg litt rundt. Har aldri vært i Ålesund før, så nå har jeg hvertfall sett litt. Vi dro innom akvariet; Atlanterhavsparken, også spiste vi middag på Egon før vi måtte kjøre tilbake til Trondheim igjen. Ble maaange timer i bil, så var deilig å komme hjem igjen på kvelden.

Kjøpte oss frokost på bilturen.

Jeg kjørte et lite stykke nedover, mens Espen kjørte resten. Hadde henger på på turen hjem så da fikk Espen kjøre hele veien :)

Her er et lite utvalg av alle bildene jeg tok fra Atlanterhavsparken:

Nå må jeg komme meg avgårde på trening, skrives♥

Hytteturen

• 02.07.2013, 00:03

Heei!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Ålesund, men det kommer det et innlegg om litt senere. Har tatt veldig mange bilder jeg gjerne vil vise.

Jeg har har helt glemt å fortelle at jeg har vært på hyttetur på Leksa i helga. Jeg dro på fredagen sammen med Espen, Fredrik og Kent og vi fikk gjort sykt mye på bare noen dager. På fredagskvelden lagde vi hjemmelaget pizza, så film og badet i boblebadet. Ellers var vi på sjøen og fisket både lørdagen og søndagen. Vi fikk brukt en del av fisken til et kjempegodt fiskemåltid på lørdagskvelden som vi tilberedte på grillen. På søndagen var vi kjempeheldig med været og fikk endelig startet å male annekset, som vi ikke fikk gjort på lørdagen siden det regnet. Fikk også tatt en joggetur og trent litt styrke ute på verandaen før vi dro.

Her er litt bilder fra hytteturen:

Lagde grillspyd på søndagen før vi kjørte tilbake til Trondheim. De ble veldig gode og tok ikke særlig lang tid å lage heller.

I morgen skal jeg opp for å trene så får jeg se hva jeg finner på før det blir jobb etterfulgt av middag sammen med Tonje og Egil om kvelden.

The beach

• 28.06.2013, 10:30

I Gran Canaria bodde vi 3 minutter unna stranden, og den var helt fantastisk vakker. Vi gikk masse turer langs den flere kilometers lange strandkanten hver dag bare for å se oss rundt og for å slippe å ligge stille i solsteiken i så mange timer. Hadde med kameraet på stranden bare èn dag, men har masse bilder fra denne dagen:

Hvis dere ser på stranden ser dere et stort område med masse sand bak alle solsengene og menneskene. Her var det helt fantastisk å gå å se, og det føltes ut som vi var i en ørken. Sanden var glohet og vi løp rundt for å prøve å finne en liten skyggeflekk å stoppe på. Heldigvis var deler av sanden litt kaldere og vi fikk knipset noen bilder:

Bølgene var enorme de aller fleste dagene og vi ble kastet inn mot land av de aller største. Aldri vært borti at bølgene har vært så store i syden før, men gøy var det hvertfall.

Det var masse søte katter overalt, se på denne hvite lille da ♥

Tilbakeblikk fra dag 2 i Gran Canaria

• 27.06.2013, 22:45

Hei!

Nå er det 2 dager siden vi kom hjem fra Gran Canaria. På disse dagene har jeg bare kommet i orden med vasking av klær, jobbet litt, trent hver dag og i dag har jeg vært å frisket opp hårfargen hos frisøren. Fargen hadde falt mye ut siden forrige frisørbesøk i tillegg til at det hadde blitt bleiket av solen. Var godt å komme hjem igjen til vanlig rutine, selv om det var veldig avslappende å koble av med sol, bading og ferie til det fulle ei hel uke. Vi koste oss skikkelig, utrolig god stemning på restaurantene nede ved stranden om kveldene også.

Den andre dagen tittet vi oss litt mer rundt i området og tok taxi til et lite handleområde hvor jeg blant annet fikk kjøpt den nydelige parfymen til Escada; Cherry in the air. Den er bare helt nydelig!

Den svarte runde tingen kjøpte vi til kameraet for å fjerne refleksjon og skal fungere bra både i solvær, og om vinteren når det dugger på linsa for eks.

Aqualand og tur til Las Palmas

• 23.06.2013, 21:01

Hei!

Nå har vi endelig internett igjen, og jeg har masse bilder jeg ikke har kunnet legge ut siden det har vært nettverksproblemer de siste dagene. Men bildene kommer sikkert de kommende dagene. Vi koser oss kjempemasse i Gran Canaria, og har fått solt oss masse. I går dro vi med buss til aqualand og var der hele dagen. Tror vi fikk tatt alle skliene, bortsett fra 2 stk som Espen tok alene siden de var så utrolig bratte. Jeg har vært i dette badelandet tidligere da jeg var med Elisabeth til Las Palmas for 2 år siden, men det var like gøy denne gangen også. Tror det var noen nye sklier jeg ikke hadde prøvd før.

Espen i sklia.

Denne var supergøy, en av de morsomste.

På ettermiddagen bestemte vi oss for å ta bussen fra hotellet i Playa del Ingles og til den andre siden av Gran Canaria. Vi gikk av i Las Palmas like ved shoppingsenteret El Muelle hvor vi shoppet litt før vi spiste kjempegod mat på WOK. Bussen tok akkurat 1 time, og det er veldig billig å resie med buss her, betalte vel 5-6 euro hver vei. Veldig fin plass med masse shopping som jeg gleder meg til å dra tilbake til senere i sommer da jeg reiser med jentene.

Her er det jeg kjøpte:

Begge fra Bershka

Blanco

I dag har vi vært på stranden, og nå blir det mat på en av favorittrestaurantene før vi skal videre på en bar vi har fått anbefalt for å kjøpe strawberry daiquiri ♥

Playa del Ingles

• 19.06.2013, 21:26

Hei!

Flyturen i går gikk kjempebra, og vi kom fram til hotellet i Playa del Ingles i 11-12 tiden i gårkveld. Var jo mørkt da vi kom så fikk ikke sett så mye av stedet før vi sto opp i dag. Hotellet ligger like ved stranden, og er av helt enkel standard. Men vi bestilte uspesifisert, så vi er veldig fornøyde. Har vært på stranden i flere timer i dag og solt oss og spilt beach ball.

Bildene er fra balkongen og litt av stranden kan dere se i bakgrunnen.

Været er foresten helt topp, og det har ikke vært noen skyer hele dagen. Gradestokken har vist 30 grader, og både jeg og Espen har blitt litt solbrente.

Nå skal vi ut for å spise og se oss litt rundt i området.

SOMMERFERIEEE!

• 18.06.2013, 09:26

Hei!

Lenge siden jeg har fått blogget, men nå som det endelig er sommerferie blir det litt oftere. Hadde siste skoledag i går, som startet med muntlig eksamen før det ble avslutning på kvelden. Skikkelig deilig å vokne til fri i dag ettersom de siste 4 dagene har gått med til nesten bare pugging av biologi fram til eksamen. Avslutningen i går var superfin og hele klassen dro ned til Solsiden på Graffi på kelden som en aller siste aslutning. Litt trist at 3 år med VGS er ferdig, og at jeg aldri skal tilbake for å ha en skoledag med den samme klassen igjen.

Klassen ♥

I dag reiser jeg og Espen til Gran Canaria, og jeg har supermasse å gjøre fram til den tid. Vi bestilte turen for bare 3 dager siden, så har ikke pakkingen helt i boks enda. Håper det er internett på hotellet slik at jeg får lagt ut litt bilder og slikt denne uken :)

Nå skal jeg pakke ned det siste og kanskje jeg rekker meg en tur på treningssenteret før vi reiser også :)

Good morning

• 03.04.2013, 10:23

Noen bilder fra gårsdagen.

Nå skal jeg bare pakke kofferten og ordne meg for siste dag i London. Vi må skjekke ut klokken 12 (ligger 1 time bak Norge) men kofferten kan stå på hotellet til vi reiser med toget til flplassen i 5-6 tiden.

Nails

• 03.04.2013, 01:50

Kjøpte meg et lite neglesett for et par dager siden her i London. Måtte selvfølgelig teste det ut, og det tok ikke mange minuttene. Ble skikkelig godterinegler, hehe.

I dag har vi vært på Westfield, et digeeeert kjøpesenter med masse butikker. I morgen har vi hele dagen før vi reiser hjem med flyet på kvelden. Tiden går fort på ferie!!

Nå skal vi snart legge oss, skrives.

Fornøyd....

• 01.04.2013, 23:04

og klar for å slappe av resten av kvelden!

Heihei!

I dag har vi shoppet masse, og vi var vel ute i butikkene allerede i 10-11 tiden og vi kom ikke hjem før nærmere 9, så vi var ganske så slitne i bena da vi kom tilbake på hotellet igjen. Har funnet så masse fint, og vi har også fått kjøpt endel. Vi tenkte oss egentlig ikke så godt om når vi dro på Primark aller føst og handlet en kjempetung pose hver som vi har drasset med oss i 8 timer... Haha, posen min revnet tilslutt så jeg måtte tre på en ny pose over den andre. Vi spiste kjempegod middag og dessert på Friday`s, og ellers har vi vært på kafè utenom shoppingen.

Inne på Top Shop.

Handlet en treningsshorts på en Nikebutikk. Der hadde de sykt masse treningsklær- 4 etasjer, og det var så mye at jeg klarte ikke velge meg ut noe. Luksusproblem...

Kjøte meg et iphonedeksel på River Island som jeg kan vise dere:

Litt småting fra Pirimark.

Kan vise litt flere innkjøp senere.

Shopping in Oxford

• 01.04.2013, 10:56

Da drar vi til Oxford for å SHOPPE! Skal først finne et sted å spise litt frokost, bli nok starbucks eller noe

I dag blir det hvertfall en tur på VS, Topshop, River Island og Bershka og sikkert masse andre butikker også!

London Eye

• 01.04.2013, 01:00

Heia!

I dag dro vi for å ta London Eye som ligger like ved Big Ben. Vi kjøpte billetten rett ved og etterpå måtte vi stå i en kjempeeeelang kø før det ble ledig. Ventet i akkurat 1 time, men turen var verdt det. Hjulet brukte 30 min på èn runde så vi hadde god tid til å se utover hele London og ta masse bilder. Billetten kostet rundt 200 kr, og i hver vogn var vi hvertfall 20 personer så det var egentlig ganske stor plass.

'

Tok masse bilder av Big Ben både før og etter London Eye.

Selv om det er helligdag var det mye som var åpent, så vi tok undergrunden til Madame Tussauds. Vi betalte oss ikke inn for å se selve voksdukkene, men kiket bare litt rundt i butikken som hørte til og litt rundt i området før vi dro videre til en isbar. Det er en bar hvor absolutt alt er lagd av is, til og med glassene! Måtte kjøpe billett for å komme inn og siden alt er av is må det være iskaldt så vi var der ikke så mye lengre enn 30 minutter eller noe. Kjempefasinerende og morsomt var det hvertfall!

Ellers har vi kiket rundt i store deler av London i dag, spist på restaurant og kost oss masse!

Nå har jeg akkurat testet ut en ny neglelakk jeg har kjøpt meg, som jeg tenkte å vise i morgen. I morgen satser vi på å få til litt shopping, har så masse butikker vi enda ikke har vært på ettersom alle klesbutikkene var stengte i dag. Elsker at vi kan komme oss til oxford på bare 5 minutter !

Nå skal vi bare slappe av med en film eller noe før vi legger oss, skrives ♥

Club Quarters

• 31.03.2013, 10:56

Hei!

Nå er det ikke lenge siden vi voknet, og jeg har sovet kjempegodt etter en lang og slitsom dag i går. Vi kom fram med flyet i 2 tiden og tok undergrundsbanen til et område i nærheten av hotellet for å ta en siste tur helt fram til hotellet. Akkurat den linjen var stengt i går, så vi ble litt rådville og gikk litt rundt å surret før vi kom oss på en buss som heldigvis stoppet like utenfor hotellet. Vi kjøpte oss dagskort på undergrunden så det var kjempelett å komme seg andre plasser senere på dagen. Vi dro til Oxford Street og der var det enormt mange mennesker og alle favorittbutikkene selvfølgelig. London er virkelig en utrolig fin og koselig by!

Topshop var diger og jeg så ikke på 1/10 av butikken engang. Må selvfølgelig tilbake, eller kjøpte jeg endel på Primark. Rakk endel timer i Oxford Street og på disse timene spiste vi middag, var innom endel butikker og satt på Starbucks. Kjøpte med Frappuccino Chokclate cream, mmmm ♥♥

Nå skal vi ordne oss og finne oss en plass å spise. Siden det er helligdag er det endel ting som er stengt her i London i dag, så vi får se hva vi finner på :)

Fin start på ferien

• 25.03.2013, 23:40

Hei!

På fredagen var det suuperdeilig med ferie og hele skoleuken gikk med til å telle ned dager til ferien, så det var nok den lengste uken på lenge. Jeg ble hentet av Espen og Fredrik etter skoledagen og vi kjørte til Ålen på hytta. Hadde pakket klart og ordnet alt dagen før så jeg tok ferie det sekundet jeg gikk ut skoledøra! helt fantastisk følelse. Vi har vært på hytta helt til i dag, så nå var det litt godt å komme hjem også ♥

På lørdagen kjørte vi til Haugatjønna- et lite stykke unna Røros- for å delta på isfiskekonkurranse. Fiskingen varte i 2 timer og det var godt over 500 deltagere.

Det var stekende sol hele dagen, men siden det var masse overvann på isen satt de aller fleste ganske langt mot land. Dette var noe jeg og Espen ikke tenkte så mye over, og vi klate allerede etter 1 time å falle gjennom og bli våt helt opp til knærne. Vannet var jo selvfølgelig iskaldt og jeg endte opp med å dra meg på magen over isen for å komme meg mot land. Snakk om å være klomsete.....

Her har jeg tatt av meg skoene og sitter med bena oppi sekken for å få litt varme.

Testen snøscooteren litt på kvelden, og kjørte litt mer i går igjen. Ble også badstue, snøbading og avslapping med masse påskegodteri senere på kvelden.

På søndagen sto vi på slalom, og vi filmet masse filmer med actionkameraet men da vi skulle se de da vi kom hjem var alt helt svart. Minnekortet har bare tatt opp litt mens resten er borte så det var litt kjipt.

Slitne etter flere timer i bakken...

I dag tok vi oss en skitur ute i finværet før vi kjørte tilbake til Trondheim og rett på jobb. Nå har vi spist hjemmeladt pizza og sett paradise og skal snart legge oss.

I morgen skal vi endelig få trent igjen, har spist haugevis av godteri hver dag og har fremdeles masse igjen, så har jeg ikke energi da så vet ikke jeg..- Elsker påska!

Hyttetur

• 12.03.2013, 15:13

Hei!

Nå har jeg pakket og er snart klar for hyttetur! Sluttet tidlig på skolen, og i morgen er det planleggingsdag. Jippi! endelig en fridag midt i uken. Trente geriljaintervaller rett etter skolen før jeg dro hjem for å pakke og dusje. Var kjempetung i bena etter gårsdagens økt som ble 1 time squash etterfulgt av pump på 45 minutter. Så nå er jeg virkelig klar for treningsfri i morgen! Både ski og fiskeutstyr er med så vi skal få nok å gjøre. Skal fiske på isen, som ligger rett ved hytta også håper jeg at det er kjørt opp skiløyper siden vi har planlagt en skitur når vi vokner i morgen!

Kommer hjem i morgenkveld, og jeg tar selvfølgelig med kamera så blogges senere

My first trip to London!

• 09.03.2013, 00:03

Har glemt å fortelle at neste reisedestinasjon er i boks. Endelig skal jeg til London, og det med beste kjæresten. Dette blir min første tur til London (mellomlanding telles vel ikke) og vi reiser allerede i påskeferien, så det er ikke så lenge til. Vi skal bo på et kjempefint hotell like ved Oxford street så det blir nok bra. Må nok ta meg en research før vi reiser for å finne ut hvor alt ligger og hva vi kan finne på. Har hørt mye bra om musikalene og ikke minst shoppingen så det må vi hvertfall få med oss. GLEDER MEG!

Bilder av hotellet.

Noen av dere som har vært i London?

Today so far

• 20.02.2013, 16:16

Hei!

Nå er vi snart på tur ut døren, skal ned til sentrum på noen butikker osv. Vi har kost oss kjempemasse i dag, og nå er begge nydusjet og snart klare for å handle før vi må finne en plass å spise. Frokosten i dag var helt utrolig, og de hadde masse sunne alternativ også, så jeg spiste grove rundstykker, fruktblanting med nøtter og yoghurt og selvpresset juice. Ellers har vi kjørt geriljaintervaller på treningsøkten + badet og tatt badstue i spaavdelingen.

Herlig dag i Åre

• 19.02.2013, 21:48

Hei!

Nå sitter vi i hotellsengen og skal bare slappe av resten av kvelden! Vi var i bakken allerede før 11 i dag tidlig, og føret var heldigvis superbra selv om det ble litt kaldt den siste timen. Vi hadde med actionkamera i bakken så det kommer kanskje en video når vi er hjemme igjen.

Vi bor på copperhill og her har de egen spaavdelig  som vi benyttet oss av rett etter flere timer ute i kulda. Superdigg! Skal entur i spaavdelingen i morgen også, etter treningen! Skal ikke stå på slalom i morgen men finne på andre ting Åre har å by på.

I kveld har vi vært på en amerikansk restaurant: Broke, og de hadde veldig god mat Kjøpte oss burger begge to, også handlet vi inn masse godteri til kvelden etterpå.

Knipset noen bilder av hotellet. De har så masse fine møbler, og det er kjempekoselig siden de har tent opp i peisen og har store fellesarealer. I morgen etter frokosten har vi planlagt å trene men jeg aner ikke hvilke treningsapparater og slikt de har på treningsrmmet så treningen får vi ta som den kommer.

Nå skal vi se siste del av Sex and The City, så skrives senere! :)

Oss to i Oslo

• 01.12.2012, 19:54

Hei!

Nå er vi tilbake til hotellet igjen etter noen timer i byen. Vi fikk kjøpt noen få julegaver og spiste middag på Egon, her en noen bilder fra dagen:

Holmenkollen

• 30.11.2012, 22:12

Hei!

Vi fikk skjekket inn på hotellet allerede klokken 3 i dag, og vi satte bare fra oss bagasjen på hotellrommet før vi tok T- banen ned til sentrum. Vi var skrubbsultne så vi satte oss på Friday's å spiste en kjempegod biff, og oreomilkshake til dessert. Vi orket ikke noe særlig shopping i dag, men vi tittet innom noen butikkker likevel og jeg kjøpte meg et par øredobber. Blir nok en snartur innom sentrum i morgen også. I kveld har vi badet i bassenget og boblebadet de har her på hotellet og sett Norske Talenter. Veldig deilig å slappe av på hotellrommet etter en lang dag, og i morgen skal vi stå opp til frokosten så blir det trening og bading, før litt handling.

Bik Bok

Hyttetur

• 25.11.2012, 19:07

Hei!

Har vært på hytta i husdalen (halvtime fra orkanger) i helgen sammen med Espen. På fredagen ble det trening på orkanger før vi kjørte oppover til hytta og slappet av med spill og godteri resten av kvelden. Det var sykt kaldt inne i hytta da vi kom, bare 4 grader så vi fyrte opp i ovnen helt til det ble 30 grader. I går var vi på Orkanger å handlet litt julegaver og spiste på kafe. Egentlig er det ikke så mye å fortelle, bortsett fra at vi har fått slappet av og hatt en fin hyttetur uten verken internett eller mobilsignal. Litt kjedelig at snøen har smeltet bort og at det ikke ble skitur, men det får vi ta igjen litt senere i vinter når Tonje kommer hjem fra Spania for da blir det kanskje helgetur til Røros.

Vi kjørte hjem ganske tidlig for å dra på jobb, og etterpå skulle vi lage oss wok til middag så vi dro å handlet inn på Euroasia, en butikk med litt andre matvarer og jeg fant endelig hoisinsaus og de aller beste nudlene! Perfekt butikk å handle inn til wok på!

Hvit morgen her på røros

• 21.10.2012, 11:54

Heii!

Se, snøen har kommet:

Kjempekoselig å vokne på hytta med litt snø ute. Nå skal vi pakke sammen og vaske opp etter oss før vi kjører tilbake til Trondheim. Skal  rett på jobb, også skal vi se om vi rekker å trene også, har ikke trent på flere dager så håper tiden strekker til. Må selvfølgelig få med meg farmen i kveld også, har fulgt med hvert år :)

Røros next

• 19.10.2012, 16:11

Heii!

Da var det akkurat ei uke siden sist jeg stakk innom bloggen... Har hatt det for travelt denne uka + for lat når jeg først har hatt litt tid til bloggen.

Heldigvis er det helg, og det skal nytes på hytta på røros. Blir en kjærestetur med meg og Espen, og vi skal slappe av med god mat og norske talenter i kveld hvertfall. Så får vi se om vi sykler ned til røros sentrum i morgen og ser litt i butikkene i gatene.

Har pakket med meg masse varme og behagelige klær. Lurer på om det er kaldt på røros i helga, tipper at det ikke er så veldig lenge til det kommer snø nå.

Tar med meg kamera, men vet ikke om det blir nett til blogging.

God helg!

Siste dagen i Spania

• 10.10.2012, 22:07

Hei!

Har hatt veldig lite tid til bloggen mens vi har vært borte, men er det ferie så er det ferie. Siden vi ikke har sett Tonje på lenge og ikke får møte henne før i desember igjen, har vi vært sammen hele tiden og funnet på masse morsomme ting. I dag ble det 3 timer med soling ved bassengkanten, og jeg har faktisk klart å få soleksem på brystet som klør og irriterer veldig. Ble litt for lav faktor den første dagen siden solen var litt sterkere enn hva jeg først trodde. Rett ved hotellet til Tonje ligger det et megastort kjøpesenter som vi spiste middag og dessert på. De hadde Ben&Jerry's isbutikk og der hadde de den beste isen jeg har smakt. Ble også litt shopping, så innkjøpene kommer når jeg kommer hjem. Nå er vi på hotellet vårt igjen, og hver kveld er det underholdning og show her, så i kveld er det faktisk bingo, så det kan bli artig å delta på.

Har tatt så masse bilder som jeg egentlig har lyst til å legge ut, men det tar alt for lang tid. Skrives når jeg kommer hjem i Norge

Soling

• 09.10.2012, 09:06

God morgen!

Nå er det ikke lenge siden vi sto opp, så nå skal vi spise frokost her på hotellet. Er veldig masse dis om morgnene så nå er det helt grått ute. Det lysner som regel til i 11 tiden og da blir det knallsol og varmt.  Så vi får se om det blir noe solevær i dag eller om vi skal kjøre inn til byen i Malaga etterpå å være der, eller om vi tar det mot kvelden.

Nå skal vi spise, skrives :)

España

• 07.10.2012, 22:01

Hei!
Vi har det kjempefint i Spania med sol og varme. Vi møtte Tonje på flyplassen i går, også kjørte vi med leiebilen til hotellet som ligger like ved. Har vært på stranden og solt oss ved bassenget i dag, og nå sitter vi på hotellet hvor Tonje bor. Vi har vært på Mr. Wok å spist, så snart ska vil kjøre tilbake til vårt hotell som ligger ca.20-30 min borte fra Tonje.

Leiebilen vår :)

Nettet er veldig tregt så får ikke lastet opp noen flere bilder nå. I morgen skal vi sikkert entur på stranden, før vi drar på senteret å shopper. Skrives :)

Da drar vi

• 06.10.2012, 09:11

Mamma og meg :)

Nå drar vi til flyplassen!

Båttur

• 23.09.2012, 21:10

Hei!

Vi kom fram til Frøya i gårkveld, og da koste vi oss med taco og TV. I dag våknet vi til knallsol så da var det bare å ta seg en tur ut med båten og få fisket litt. Haha, vi visste ikke helt om vi skulle ta med oss hunden i båten eller ikke, så vi tok han med oss for å se hvordan det gikk. Han var litt usikker i starten og slo seg ikke helt til ro meg bølgene, men det var bare i starten for etter hvert så det ut som han koste seg på sjøen. Han var hvertfall veldig nysgjerrig på alt rundt seg. Vi fikk ikke så veldig masse fisk, men det var en veldig fin tur da. I kveld skal vi spille litt spill også se åndenes makt som begynner kl. 11. Skal visst være fra bensinstasjonen i Ålen i dag, så det må vi få med oss.

Den gråe hytta på bildet her er Magnus sin som vi er på nå :)

I høstferien...

• 19.09.2012, 21:21

Reiser jeg og mamma til Malaga i Spania for å besøke Tonje som går på skole der. Vi skal bo på hotell Parasol Garden som ikke ligger så langt fra hvor Tonje bor. Vi har ikke sett henne siden hun reiste for over 3 uker siden, så jeg gleder meg kjempemasse til å treffe henne ♥ Vi har allerede bestilt oss bil som vi skal leie alle dagene vi er der, så blir det kjempelett å dra frem og tilbake rundt omkring. Tror nok også at været skal være bra til vi kommer, håper hvertfall det :)

Noen bilder av hotellet vi skal bo på :)

Bildene her har jeg tatt fra bloggen til Tonje som skriver om hvordan hun har det der nede. Blogglink til bloggen hennes HER

Hva skal dere i høstferien?

Nissi Beach

• 19.08.2012, 18:54

I går var vi på Nissi Beach, og vi tok buss dit for bare 1 euro hver. Dette er en typisk ungdomsstrand, og er en av de lengste strendene på Kypros. Her var det masse barer, og det var fult av folk som allerede hadde startet å feste da vi kom tidlig på dagen. Vi var der fra 11 til 5 og det var egentlig masse som foregikk. Vi prøvde crazy Squab, som det er bilde av litt lenger oppe i innlegget. Vi ble trekt av en båt over sjøen, og det gikk så fort at jeg trodde jeg skulle falle av flere ganger. Det gikk heldigvis bra, og jeg blåholdt så mye i håndtakene at jeg var helt skjelven etterpå. De hadde endel andre ting man kunne prøve også, men det kostet jo sevfølgelig ganske masse alt sammen.

Nå er det siste kvelden vi er her, og vi har pakket og gjort klart nesten alt før i reiser. Bussen går klokken 11 fra hotellet i morgen tidlig så kommer til Trondheim på kvelden! Gruer meg til å komme hjem, og starte rett på med skole.

Last night

• 18.08.2012, 18:27

Heihei!

Har litt bilder fra i gårkveld. Var en kjempemorsom kveld, og vi spilte masse biljard, var på tivoli og restaurant. Her er noen bilder:

Ved en kjempefin fontene litt oppi gatene her

Vi delte en drink :)

Hvitløksbrød til forrett

I pariserhjulet

Utsikten utover tivoliet

I dag tok vi bussen til nabostranden Nissi Beach, og der var det egentlig mye morsommere enn stranden vi pleier å være på. Skal kanskje lage et innlegg fra dagen hvis jeg får tid. Internettet er litt tregt her i lobbyen på hotellet..

Paradisos

• 17.08.2012, 18:19

Hei!

Har noen bilder fra dagen jeg kan vise:

Alle bildene er fra stranden :) Nå har vi bare 2 dager igjen å være der, og det blir så trist å reise fra denne fine plassen.

Nå skal vi snart gå på yndlingsrestauranten vår å spise, de har sykt mye godt der så må dit enda en gang.

Speilbilde...

Skrives senere!

Off to Fig Tree Bay

• 16.08.2012, 17:10

Hei!

Nå skal vi finne en buss eller taxi og dra en tur til Fig Tree Bay. Vi har aldri vært der, så skal se om det er noe morsomt å gjøre der.

I dag har vi bare lugget ved bassenget, og det var faktisk den første dagen vi har gjort det. Ellers har vi vært på stranden, og der er det mye luftigere og bedre å være så blir nok stranden i morgen.

MIX

• 15.08.2012, 18:01

Heisann!

Er i lobbyen nå, og vi skal straks på restaurant.  Er fortsatt veldig varmt ute, så vi venter litt til det blir kaldere. I dag er det Jomfru Maria himmelske fødslesdag her på Kypros, og da skal flere butikker osv være stengt. Men hittil har jeg ikke sett noen stengte butikker eller andre plasser, så de tar det heldigvis ikke så høytidelig. Skal hvertfall innom noen butikker å få kjøpt noe småtteri etterpå hvis det er åpent da.. Her kommer noen bilder fra de siste dagene:

Bamser vi har vunnet på tivoliet :)

Golf

Sprøyte med gelegreier vi fikk

1- liters ølboks.

Fishspa. Føttene blir kjempemyke etterpå, og vi satt og ble "spist" av i 12 minutter.

Trening. Hittil har vi trent 2 ganger på treningsrommet de har her på hotellet. Blir veldig korte økter da, siden vi ikke har så mye krefter til å trene når det er så varmt.

Det var litt bilder av hva vi gjør når vi er her. Er kjempemasse gøy å drive med hvertfall.

Strandbilder

• 14.08.2012, 18:08

Hei!

Har vært på stranden i nesten hele dag, og vi har fått tatt litt bilder. Har ikke så mye å skrive om akkurat nå siden vi ikke har gjort noe spessielt i dag enda. Skal snart ut å spise, og  tror det blir på en Italiensk restaurant.

Var kjempestore bølger i dag!

Spiste lunch på mcdonalds i dag.

Blir lite variasjon i innleggene, men er ikke så mye annet å blogge om mens vi er her. Har bare tid til bloggen rett før vi skal ut å spise middag siden vi alltid er ute ellers. Blir alltid sene kvelder, og kommer tilbake på hotellrommet rundt 1-2 på kveldene. Ellers er det aaaaalt for varmt til å sette seg ned å blogge..

Har bare 6 dager igjen å være her, og tiden går alt for fort. Kunne vært her i mange uker til, kjennes det ut som. Men mamma har bestilt tur til meg og henne til Spania i høstferien, så da blir det enda en sydentur om ikke så veldig lenge. Gleder meg! ♥ Da skal vi besøke Tonje som skal gå på skole i Spania fra høsten av :)

Bilder vi tok for noen dager siden :)

Nå skal vi ut, skrives sikkert i morgen.

Waterpark

• 13.08.2012, 18:32

Heisann!

I går var vi uten nett så fikk ikke lagt ut noen bilder og slikt fra gårsdagen. Men nå fungerer det heldigvis så får prøve igjen.

I mårest tok vi taxi inn til waterparken som ligger like ved her vi bor. Vi var der i over 5 timer i dag og fikk kjørt nesten alle skliene. Var veldig varmt å stå i alle køene å vente på tur, men tror ikke vi ble solbrente faktisk. Var endel nye ting der i år også, blant annet en stor hoppehalvkule. Vi prøvde en slik i Rhodos da vi var der, men den var mye større og var beregnet på både voksne og barn. Så vi ble så gira da vi så at det hadde kommet en slik en hit også, men så var den bare beregnet på barn. Her er den:

Se så gøy!

Lunchen i dag :)

Her er noen av skliene:

Her måtte vi sitte i en trippelring, og det gikk sykt fort!

Espen som kommer fra sklien.

Dette er den aller morsomste. Vi tok den maaange ganger selv om det var veldig lang kø.

Nå har vi dusjet og ordnet oss for kvelden, og skal en tur litt opp i gaten for å se i noen butikker før vi skal spise. Her er dagens outfit:

Toppen har jeg kjøpt på en butikk her i Ayia Napa, mens shortsen er fra Zara.

Shopping i Larnaca ++

• 11.08.2012, 18:26

Heei!

I dag sto vi opp klokken 7 siden vi skulle på utflukt som startour har arrangert, og vi valgte å ta en shoppingutflukt til Larnaca. Vi var innom endel butikker, som Zara, Topshop og Bershka men det var så varmt at vi satte oss heller på Friday's og spiste lunch. Har aldri spist der før så vi måtte nesten prøve det ut. Var sykt god mat der hvertfall, også hadde de Starbucks langs stranden så det  ble en kald drikke der før vi satte oss på bussen tilbake igjen.
Fikk hvertfall kjøpt meg noe :) Var også på stranden før vi måtte ta bussen tilbake igjen.

Har egentlig litt lyst til å dra tilbake igjen  (45 min med buss) siden vi ikke rakk å se alt de har der. Her er hvertfall det jeg kjøpte:

Alt er fra Bershka

Nå er vi snart på tur ut for å feire bursdagen min. Er endelig 18 år, så må feire litt selv om vi er bortreist. Åpnet noen gaver og spiste kake da jeg sto opp i dag, så det var gøy.

Ørebobbene her fikk jeg av mamma ♥

Kveldens antrekk:

Da skal vi ut å spise. ♥

Konnos Bay

• 10.08.2012, 19:33

Hei!

I dag tok vi taxi til en annen strand enn den vi pleier å være på. Den heter Konnos bay og det som er spessielt med den er at de har banansolsenger som man faktisk kan ta med seg ut i vannet. Det var kjepedeilig å bare ligge på de ute i vannet og sole seg. Var sykt verd det å ta turen dit. I morgen blir det en dag fri fra stranden siden vi skal på shoppingutflukt til Larnaca, og det er nesten litt bra siden vi har blitt litt brent i dag. Solen steker 24/7 og det er 40 grader her hver dag, så det skal bli godt med en solfri dag  i morgen.

Her er noen bilder fra stranden :

Her er en del av stranden. Alle de gule solsengene kan tas med ute i vannet!

Nettet her ble plutselig veldig tregt så det klarer ikke å laste opp bilder. Skulle egentlig legge ut flere bilder + antrekket for kvelden, men får se om jeg gjør det senere. Nå er vi så sultne at vi bare må stikke ut på restaurant, også har vi planer om å ta fishspa etterpå, så det blir gøy.

Dagen i bilder

• 09.08.2012, 18:54

Nå har vi dusjet og ordnet oss etter at vi har vært på stranden i hele dag. Vi spiste lunch på strandbaren også kjøpte vi en bademadrass så dagen var veldig gøy.

Ved bassengkanten tidlig i dag

Handler frokost

Stranden

En fiskehale, og vi var så nysgjerrige på hvordan fisken så ut at vi gravde den fram: ...

Og den var bra rotten og stygg.

På starten av klippen

Var sykt fin utsikt oppe på klippen og vi så utover hele stranden

På strandbaren

Ceasar-wrapen her var kjempegod!

Nå skal vi ut å se hva vi skal finne på før vi skal spise. Klokken er foresten 1 time mer her enn den er i Norge, så nå er den 19.55 :)

Boat trip

• 08.08.2012, 18:25

Alltid når vi er på vei nedover til stranden blir vi stoppet av flere som tilbyr båtturer osv, og de har jo masse moro å tilby. Så i dag bestemte vi oss like greit for at vi kunne prøve å ta en tur med en av båtene deres. Det kostet faktisk bare 5 euro, og turen tok vel ca 1,5 time. Det var innlagt badestopp også var det slike vindu i gulvet på båten slik at vi kunne se fisker som svømte forbi. Veldig forfriskende med en båttur var det hvertfall. Har vært så varmt her i dag at vi nesten smeltet bort.

På havnen før vi begynte å kjøre.

Vi stoppet for å se på disse grottene. Vannet var sykt blått og fint her.

Resten av dagen har vi vært på stranden. Går mye i bading- soling og beachball. Må nok kjøpe oss en bademadrass eller noe annet som vi kan finne på de neste dagene.

Nå skal vi ut å spise middag som vi alltid gjør.  Selv dagene går med til så å si det samme blir det hvertfall litt variasjon og det er  veldig morsomt å være her.  I kveld må vi nok kike litt i butikkene siden vi ikke har fått gjort det enda. Kanskje vi finner noe fint, skal hvertfall på en shoppingutflukt til Larnaca på lørdagen og der har de zara og topshop som jeg vet om nå.

Men nå må vi stikke å spise. Skrives.

I gårkveld

• 08.08.2012, 18:16

Hei!

Tok med kameraet ut i går og fikk tatt litt bilder med speilrefleksen. Er ikke så enkelt å få til fine bilder når jeg bruker det lille dikitale kameraet mitt som jeg pleier å ha med meg siden det tar så liten plass. Vi endte hvertfall opp på en Kinesisk restaurant og bestillte en meny som beto av forrett, middag og dessert i tillegg til 2 drinker. Litt senere skulle vi egentlig spille minigolf, men det byttet vi ut med tivoli og trampolinehopping. Jeg hoppet på en trampoline med strikk rundt meg som gjorde at jeg fikk kjempemasse fart oppover. Kom så høyt at jeg klarte faktisk å ta doble backflips :)

Dette var bare forretten da

på tur rundt i en backflip

Se dette søte piggsvinet vi møtte på

Minigolfbanen også tivoliet i bakgrunnen

Boosterkarusellen som Espen tok. Jeg er alt for redd slike ekstreme karuseller så satt heller å kiket på.

Nå holder jeg på å skriver enda et innlegg som kommer om noen minutter. Vi sitter alltid i lobbyen når jeg blogger siden det er gratis internettilgang her, så prøver å blogge meg ferdig når vi først sitter her.

Kveldens antrekk

• 07.08.2012, 19:25

Hei!

Her er antrekket for kvelden:

Topp fra BIKbok// Tubetopp fra Gina Tricot// Shorts fra Zara// Sko ?// Øredobber fra Gina Tricot.

I dag har vi vært på stranden fra vi sto opp til klokken 6, så har badet masse og spilt beach ball. Nå har vi akkurat dusjet og skal snart ut for å finne en restaurant å spise på, også blir det minigolf og en tur på tivoliet litt senere.

Fremme i Ayia Napa

• 06.08.2012, 19:22

Hei!

Vi kom fram til Kypros i formiddag, etter en rask flytur. De 4,5 timene det tok å fly gikk utrolig raskt siden vi spilte masse reisescrabble. Hotellet vi kom til er kjempefint, og ligger veldig sentralt og nære stranden. Det var så godt å endelig komme fram, og denne varmen her er helt ekstrem. Har vært hvertfall 40 grader her i dag, og det kommer det til å være de neste dagene også :)

Fram til nå har vi bare pakket ut og kiket oss litt rundt i området, også var vi en tur ned på stranden og badet et par timer nå nettopp. Er så deilig å tenke på at vi skal være her i 14 dager.

Flyplassen i Trondheim

Utsikten fra verandaen vår

Kveldens antrekk:

Kjole fra Gina Tricot // Armbånd fra Fiji // Ring fra Gullsmed Aas // Sko fra H&M

Nå skal vi ute å spise på en kjempefin restaurant vi pleide å spise på i fjorsommer da vi var her, også ligger tivoliet like ved hotellet så skal nok innom det en tur i kveld. Skrives senere !

Hjemme fra hytta

• 14.07.2012, 13:38

Hei!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra hytta. Jeg og mamma dro en tur i går for å male. Hele stuen skal males hvit, så vi fikk malt mange timer i går og noen i dag, så har kommet et godt stykke på vei. Men vi er langt fra ferdige så blir en tur oppover igjen om ikke lenge. Jeg fikk øvelseskjøre både dit og hjem igjen, og nå har jeg ikke flere kjøretimer før om 1 måned når kjørelæreren min er tilbake fra ferie. Derfor må jeg kjøre litt i mellomtiden slik at jeg ikke er helt ut av kjøremodus når jeg skal fortsette igjen. Da blir det forbikjøring og glattkjøring..

Her hadde vi bare grunnet veggene.

Skriver kanskje et innlegg senere også. Skal være hele dagen med Tonje siden hun har kommet hjem fra Aure nå, så da blir det squash-spilling litt senere også middagslaging eller noe i kveld.

Kypros i august

• 10.07.2012, 22:13

Hei!

Jeg og Espen var i kypros i fjorsommer, og nå har vi bestemt oss for å ta turen tilbake. Vi var veldig fornøyd med plassen, og det var masse å delta på og kjempefine langgrunne strender med kjempefin sand. Alle reisene blir raskt utsolgt, og mange nordmenn rømmer fra kalde Norge i sommer ser det ut til. Det hotellet vi hadde funnet og delvis bestemt oss for var utsolgt da vi skulle bestille i går, så vi endte opp med et hotell som var enda mer sentralt i tillegg til at flyet går fra Trondheim og ikke Oslo. Så vi er egentlig glade for at det ble slik det ble. Siden vi allerede har vært der har vi masse planer på hva vi kan gjøre, så det blir hvertfall 1 tur til waterpark, masse turer på tivoliet, kanskje noen utflukter og andre aktiviteter.

Vi skal bo på et hotell i Ayia Napa, ikke langt fra hotellet vi bodde på i fjorsommer. Det ligger veldig sentralt, og ikke langt fra stranden. Vi reiser 6. august og kommer hjem 20. august, altså 14 dager med sol og varme. Jeg tror skolene starter på den 20. august, så da går jeg mest sannsynlig glipp av første skoledag, men det ordner seg nok.

Her er noen bilder av hotellet:

27 dager igjen!

Fiskefestival på Snåsa

• 10.07.2012, 12:49

I helgen dro jeg, Espen, mamma og Elvis til Snåsa for å delta på fiskekonkurransen på lørdagen. Vi møtte Åse Lill, onkel, Tomas, Kristian og mormor på campingen som vi bodde på hele helgen. I tillegg til at vi hadde leid 2 hytter, satte vi opp to lavvoer og ett telt. Vi hadde finvær hele helgen, og vi fikk både fisket masse og badet. Det ble ingen premie på teamet " Fishking" til meg og Espen, men vi fikk 10 ørreter så er veldig fornøyd med fangsten. Vi hadde med syke mengder med fiskeutstyr, så flere fikestenger + oter ble med ut i båten. Tilsammen ble det 8 timers fisking på selve konkurransen, også "varmet" vi opp med litt fisking kvelden før også. Toppremien på konkurransen var 25 000 kr, også var det masse småpremier utenom.  Og på kvelden etter konkurransen ble det fest med Terje Tysland.

Her er noen bilder fra helgen:

Espen fikser oteren

Første fisketuren med båten

Montering av lavvoen til Elvis

Jeg og mamma lager oss frokost i hytta

Gjør oss klare for fiskekonkurranse

Viser fram fangsten som ligger i håven

Kjempefin ørret.

... var uheldig og falt på berget med telefonen i handa. Se hvordan det gikk..

Badings etter en lang og varm dag.

Tomas fanget en frosk..

og prøvde å skremme Espen.

Klar for fest med Terje Tysland

Elvis var en tur på scenen og sang forelska i lærer'n.

Var en kjempehyggelig tur, og nå har jeg virkelig fått testet campinglivet de siste to helgene.

Hjemme fra Selbu

• 01.07.2012, 22:47

Hei!

Nå har jeg kommet hjem etter ei kjempefin helg med verdens beste Helle. Vi har gjort kjempemasse forskellig, vi har både fått badet, grillet, fisket og masse annet moro man kan gjøre på en camping. Campingvognen lå på en sykt fin plass, så vi kunne bade rett fra verandaen selv om vannet var ganske kaldt da. Er ikke så mye mer å skrive, så kan vise endel bilder fra turen. Vi tok så mange at jeg bare må velge ut noen :)

Akkurat kommet fram.

mmm

Haha, ølbrillene på!

Årets første bad i Norge for oss begge.

Fine campingen

Grillings

Her kastet jeg fiskekroken over til andre siden...

og da var det vare en ting å gjøre..

fikk den faktisk løs også :)

Pause etter litt fisking

Milla koser seg på lekeplassen

I teltet

har tatt litt filmer fra helgen, så skal lage en liten video litt senere hvis jeg får tid.

Oppspist av myggen

• 26.06.2012, 21:34

Hei!

Jeg er fortsatt på aure, og nå har vi akkurat drevet å snekret sammen en blomsterkasse på ei kjempegammel hestevogn. Det var jeg som snekret på selve planken, mens pappa sagde til bitene jeg skulle bruke. Men hvor irriterende det var med all myggen som svirret rundt ansiktet mens jeg holdt på. Kommer til å ha kjempemasse stikk når jeg vokner i morgen....

Her er hestevognen:

I morgen blir det planting av blomster oppi vognen :)

Her er litt flere bilder fra i dag:

Bruno

den ene kaninen.

Sjokoladefondant :)

Snakkes senere!

Bilder fra sydenturen

• 21.06.2012, 22:38

Heisann! Endelig har jeg fått lagt inn bildene fra turen på pc'en. Det tok sin tid siden jeg har mistet overføringskabelen til det kameraet jeg brukte da vi var borte. Men nå er det ordnet, så kan jeg vise litt bilder før jeg kan begynne med litt vanlig blogging framover. Vi hadde en kjempekoselig tur, og vi var superheldige med hotellet (hadde bestillt uspessifisert) og det lå heldigvis rett ved stranden. Dagene gikk egentlig med til det man pleier når man er i syden, bading, soling, shopping og spising. Bortsett fra det var vi i waterpark en hel dag :) kjempegøy.

Sykt morsomt med alle skliene. Elsker når det er vannparker når man reiser til syden.

Strawberry margarita. Kjempegod drink ♥

Vi tok fiskespa. Var kjempeekkelt i begynnelsen når fiskene spiste av føttene vare. Med ble egentlig ganske behagelig etterhvert. Også fikk vi veldig myke føtter av det.

Vi kjøpte oss masse wok!

Vi ble kjent med 4 kjempekoselige jenter

♥♥

Her er noen av innkjøpene:

Fra Zara

Alt fra Sephora ♥

Husker ikke nanet på butikken jeg kjøpte disse skoene.

I dag var det siste skoledag, så nå blir det 8 uker med ferie. Har vært å spist på Byhaven kafe i dag også filmkveld til Elisabeth etter det. Nå har jeg akkurat fått trent litt før jeg skal lage meg noe kveldsmat.

Klar for å reise

• 08.06.2012, 21:25

Heei!

I dag har det vært mye fram og tilbake med handling, jobbing og pakking, og vi har ikke vært helt 100% sikre på om streiken kunne føre til at værnes flyplass skulle stenges. Jeg har vært litt redd for at hele turen skulle bli avlyst i dag, men heldigvis ordnet det seg. Vi reiser klokken 3 i natt, og vi skal snart legge oss og prøve å få litt søvn før vi drar. Jeg kommer ikke til å ha med meg pc til Rhodos, så det blir ikke noe blogging mens vi er der. Har mye mer lyst til å bruke tiden på andre ting når vi først skal til syden. Gleder meg kjempemasse til sol og varme.

Bilde fra vi var i kypros for ett år siden.

Heidi Gustad

Heidi Gustad, 23 år fra Trondheim. Mamma til en liten gutt som ble født våren 2017. På bloggen deler jeg mye fra dagene våre hjemme, matinspirasjon og interiør.