Heidi Gustad

På Aure

• 31.08.2012, 22:21

Heihei!

Fikk ikke blogget noe i går, siden jeg var med Elisabeth hjem etter skolen også overnattet jeg hos henne til i dag. Siden hun nettopp har flyttet hjalp jeg henne med litt montering av skuffer til klesskapet, også fikk vi endelig bestilt oss russeklær. Jeg bestillte meg litt mer enn jeg hadde beregnet da, men tror jeg blir fornøyd med alt sammen.

Nå har jeg kommet fram med bussen til Aure, og skal være her hele helgen. Var veldig gøy å se igjen Håkon og Martin, og vi har kost masse med kaninene også jaktet på en av de siden den ene har stukket av. Den er rundt omkring huset å gjemmer seg, men vi klarte ikke å fange den i dag. Ble litt overrasket da jeg kom hit i kveld også, for det har kommet 4 nye dyr hit.. kan vise de i morgen.

Vesken her fikk jeg i gave av Elisabeth i går. Fiiin♥

Fine rosebuketten Tonje kjøpte før hun dro :)

Vi har nettopp vært ute å kiket på månen, og da måtte vi ha rombriller:

Skrives i morgen!

Finvær

• 29.08.2012, 14:48

Hei!

Nå har det endelig blitt fint vær, og det benytter jeg meg av. Så nå sitter jeg på verandaen å soler meg litt før solen kanskje forsvinner igjen. Kjennes ut som rene sydentemperaturen på verandaen nå. Vi hadde fagdag i norsk på skolen i dag, så derfor var vi ferdig kl 1, og siden både jeg og Elisabeth var borte fra skolen i går og ikke fikk tatt løpetesten, måtte vi entur oppover i marka etter skolen å ta den på egenhånd.

Her sitter jeg nå :)

Nå skal jeg få med meg litt mer av finværet før jeg finner på noe annet senere i dag :)

Kjøretimeeer

• 27.08.2012, 22:46

Hei!

Det føles nesten ut som at det eneste jeg gjør om dagene er å dra på kjøretimer. I dag var det glattkjøring på orkanger i 7 timer, og det var faktisk ganske morsomt. Vi var to elever i bilen så vi byttet på å kjøre, også hadde vi litt teori som ikke var like gøy som kjøringen. Det var hvertfall 3 baner, og på veiene hadde de hadd på olje som skulle tilsvare vanlig vinterføre. Bilen snurret rundt flere ganger da vi skulle bråstoppe på glatta, og det var skikkelig skummelt. Trodde hele bilen skulle havne på taket... Men det var bare for at vi skulle få vite hvordan det kan gå hvis farten er for høy når vi kjører på glatte veier. Ellers kjørte vi noen løyper der det plutselig spratt frem dukker som vi måtte bråstoppe for å ikke treffe.

Var på jobb i ettermiddag og kom hjem for et par timer siden, og nå har jeg og Tonje akkurat bakt amerikanse muffins.

De ble sykt gode, hehe :)

Jeg har fått ett flaxlodd av Espen for hver dag han er borte :) En litt morsom nedtellingsplan.

Skrives :)

Gårsdagens innkjøp

• 26.08.2012, 13:51

Hei!

Her kommer innkjøpene mine fra i går:

Skjerf fra Cubus

Dagen så langt

• 25.08.2012, 17:49

Heisann!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra byen. Jeg fikk prøve meg på litt bykjøring i dag med mamma, også var vi innom torget for å kjøpe kinobilletter til i morgen. Da kommer Egil og Tonje hjem fra tyrkia, så vi skal se Kontiki med de og Daniel. Det blir en slags avslutning siden Tonje reiser til Spania for å gå skole på tirsdagen, mens Daniel reiser til Vestlandet for å arbeide. Vi måtte innom et par butikker på turen også, så kjøpte vi noen fine pyntegjenstander til leiligheten. kan vise senere.

Har fått kamerafjernkontrollen i posten nå, og den gjør det skikkelig enkelt å ta bilder. Måtte testkjøre noen bilder i dag, men er litt vanskelig uten kamerastativ. Ser sikkert at jeg holder fjernkontrollen i hånden på det første bildet :)

Dagens outfit:

Sko fra Converse // Shorts fra Bik bok // Skinnjakke fra Zara // Topp fra Bik bok/ Veske fra Bershka

Om ikke så lenge kjører jeg bortover til City Syd for å møte Elisabeth, så skrives senere :)

Helg

• 24.08.2012, 18:57

Hei!

Skoleuken har egentlig gått veldig fort, og det var ikke så uvant å begynne på med skolen igjen som jeg trodde. Har ikke vært så mye på skolen da, siden jeg kom hjem fra syden dagen etter vi startet, også har jeg vært på kjøretimer og i går var vi i byen mesteparten av tiden. Men i dag ble det en lang dag, med masse fag, russemøte og informasjonstime med rektor. Så nå føler jeg at vi har kommet ganske godt i gang, og russeplanleggingen startet jo allerede første dagen. Ble valg av russepresident, russeprest, russelege, russetogansvarlig, økonomisjef, fotograf og masse annet jeg ikke kommer på, i dag.

Har egentlig ikke fått gjort stort siden jeg kom hjem i dag, bortsett fra å trene. Tenkte å ta en kort og ikke så veldig hard økt i dag siden det ble mye trening i går, så da dro jeg på den nye gruppetimen på 3t: X- Fit 30 min. Den var kjempemye hardere enn jeg trodde, å må være den mest effektive timen jeg har vært på. Vi hoppet opp og ned fra steppen med vekter i hendene, tok masse frivendinger, jogget opp og ned på steppen, knebøy med vektstang osv. Så nå skal det bli godt med et par dager fri, så får jeg finne på noe i morgen heller.

Eneste bildet jeg har tatt i dag. Genseren er fra Cubus og busen fra vero moda.

Nå skal jeg komme igang med litt husarbeid og skifte på hamsteren, så har jeg mer tid til andre ting i morgen :)

Bytur

• 23.08.2012, 19:32

Hei.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra byen, og har vært der siden kl 12, så nå var det godt å komme hjem.  Først dro hele klassen nedover til Nidarøhallen siden det var konsert der. Jeg og Elisabeth var der ikke så veldig lenge, så vi kjørte videre til frisøren og klipte oss heller. Etterpå spiste vi Koteletter og is på Byhaven Kafe, og i løpet av den tiden hadde jeg klart å få parkeringsbot... Parkerte der jeg alltid pleier å parkere, men i dag var det tydeligvis veiarbeid eller noe der. Så det var sikkert 20 scootrer som hadde fått en gul botlapp på styret da vi kom ut...

Vi fikk også trent en veldig bra økt på 1,5 time, og i dag var det faktisk veldig gøy å trene. Så nå må vi begynne å trene sammen litt oftere, så kanskje vi får bedre treningsmotivasjon :)

Før vi klipte oss.

Elisabeth sitt hår

Håret mitt

Resultatet.

Vi var en snartur innom Deli De Luca før vi dro hjem. De hadde så sykt mye mat der som så veldig god ut! vi kjøpte oss oreokake og smoothie ♥

Skrives :)

Back to reality

• 21.08.2012, 21:18

Hei!

Nå har jeg kommet hjem til Trondheim igjen, og kommet tilbake til normalen. Var fult kjør med en gang da vi landet i gårkveld, og måtte rett på jobb. I dag ble det skole, også kjøretime før jeg måtte tilbake til skolen igjen. Vi fikk utdelt bøkene, også startet vi med et stort egentreningsopplegg  i gymmen som skal vare i 8 uker. Skoledagen varte helt til halv 4, også ble det en liten treningsøkt etter skolen. Måtte kjøpe meg masse skrivebøker i dag også, så nå begynner jeg å bli klar for et nytt skoleår. Kommer til å bli litt annerledes i år da, siden jeg har masse fritimer innimellom timene, så blir unødvendig mye tid på skolen.. Jaja.

Før vi reiste i går tok vi noen siste bilder på hotellet. Har lyst til å reise tilbake selv om det var godt å komme hjem igjen også.

Flyplassen på Kypros var enorm med masse butikker, og Espen kjøpte Viva La Juicy parfymen til meg, som jeg har ønsket meg så  lenge  ♥♥

Nå har jeg slappet av et par timer med tv og kveldsmat. Skal ikke på skolen i morgen, siden jeg har langkjøring som tar hele dagen.

Nissi Beach

• 19.08.2012, 18:54

I går var vi på Nissi Beach, og vi tok buss dit for bare 1 euro hver. Dette er en typisk ungdomsstrand, og er en av de lengste strendene på Kypros. Her var det masse barer, og det var fult av folk som allerede hadde startet å feste da vi kom tidlig på dagen. Vi var der fra 11 til 5 og det var egentlig masse som foregikk. Vi prøvde crazy Squab, som det er bilde av litt lenger oppe i innlegget. Vi ble trekt av en båt over sjøen, og det gikk så fort at jeg trodde jeg skulle falle av flere ganger. Det gikk heldigvis bra, og jeg blåholdt så mye i håndtakene at jeg var helt skjelven etterpå. De hadde endel andre ting man kunne prøve også, men det kostet jo sevfølgelig ganske masse alt sammen.

Nå er det siste kvelden vi er her, og vi har pakket og gjort klart nesten alt før i reiser. Bussen går klokken 11 fra hotellet i morgen tidlig så kommer til Trondheim på kvelden! Gruer meg til å komme hjem, og starte rett på med skole.

Last night

• 18.08.2012, 18:27

Heihei!

Har litt bilder fra i gårkveld. Var en kjempemorsom kveld, og vi spilte masse biljard, var på tivoli og restaurant. Her er noen bilder:

Ved en kjempefin fontene litt oppi gatene her

Vi delte en drink :)

Hvitløksbrød til forrett

I pariserhjulet

Utsikten utover tivoliet

I dag tok vi bussen til nabostranden Nissi Beach, og der var det egentlig mye morsommere enn stranden vi pleier å være på. Skal kanskje lage et innlegg fra dagen hvis jeg får tid. Internettet er litt tregt her i lobbyen på hotellet..

Paradisos

• 17.08.2012, 18:19

Hei!

Har noen bilder fra dagen jeg kan vise:

Alle bildene er fra stranden :) Nå har vi bare 2 dager igjen å være der, og det blir så trist å reise fra denne fine plassen.

Nå skal vi snart gå på yndlingsrestauranten vår å spise, de har sykt mye godt der så må dit enda en gang.

Speilbilde...

Skrives senere!

Off to Fig Tree Bay

• 16.08.2012, 17:10

Hei!

Nå skal vi finne en buss eller taxi og dra en tur til Fig Tree Bay. Vi har aldri vært der, så skal se om det er noe morsomt å gjøre der.

I dag har vi bare lugget ved bassenget, og det var faktisk den første dagen vi har gjort det. Ellers har vi vært på stranden, og der er det mye luftigere og bedre å være så blir nok stranden i morgen.

MIX

• 15.08.2012, 18:01

Heisann!

Er i lobbyen nå, og vi skal straks på restaurant.  Er fortsatt veldig varmt ute, så vi venter litt til det blir kaldere. I dag er det Jomfru Maria himmelske fødslesdag her på Kypros, og da skal flere butikker osv være stengt. Men hittil har jeg ikke sett noen stengte butikker eller andre plasser, så de tar det heldigvis ikke så høytidelig. Skal hvertfall innom noen butikker å få kjøpt noe småtteri etterpå hvis det er åpent da.. Her kommer noen bilder fra de siste dagene:

Bamser vi har vunnet på tivoliet :)

Golf

Sprøyte med gelegreier vi fikk

1- liters ølboks.

Fishspa. Føttene blir kjempemyke etterpå, og vi satt og ble "spist" av i 12 minutter.

Trening. Hittil har vi trent 2 ganger på treningsrommet de har her på hotellet. Blir veldig korte økter da, siden vi ikke har så mye krefter til å trene når det er så varmt.

Det var litt bilder av hva vi gjør når vi er her. Er kjempemasse gøy å drive med hvertfall.

Strandbilder

• 14.08.2012, 18:08

Hei!

Har vært på stranden i nesten hele dag, og vi har fått tatt litt bilder. Har ikke så mye å skrive om akkurat nå siden vi ikke har gjort noe spessielt i dag enda. Skal snart ut å spise, og  tror det blir på en Italiensk restaurant.

Var kjempestore bølger i dag!

Spiste lunch på mcdonalds i dag.

Blir lite variasjon i innleggene, men er ikke så mye annet å blogge om mens vi er her. Har bare tid til bloggen rett før vi skal ut å spise middag siden vi alltid er ute ellers. Blir alltid sene kvelder, og kommer tilbake på hotellrommet rundt 1-2 på kveldene. Ellers er det aaaaalt for varmt til å sette seg ned å blogge..

Har bare 6 dager igjen å være her, og tiden går alt for fort. Kunne vært her i mange uker til, kjennes det ut som. Men mamma har bestilt tur til meg og henne til Spania i høstferien, så da blir det enda en sydentur om ikke så veldig lenge. Gleder meg! ♥ Da skal vi besøke Tonje som skal gå på skole i Spania fra høsten av :)

Bilder vi tok for noen dager siden :)

Nå skal vi ut, skrives sikkert i morgen.

Waterpark

• 13.08.2012, 18:32

Heisann!

I går var vi uten nett så fikk ikke lagt ut noen bilder og slikt fra gårsdagen. Men nå fungerer det heldigvis så får prøve igjen.

I mårest tok vi taxi inn til waterparken som ligger like ved her vi bor. Vi var der i over 5 timer i dag og fikk kjørt nesten alle skliene. Var veldig varmt å stå i alle køene å vente på tur, men tror ikke vi ble solbrente faktisk. Var endel nye ting der i år også, blant annet en stor hoppehalvkule. Vi prøvde en slik i Rhodos da vi var der, men den var mye større og var beregnet på både voksne og barn. Så vi ble så gira da vi så at det hadde kommet en slik en hit også, men så var den bare beregnet på barn. Her er den:

Se så gøy!

Lunchen i dag :)

Her er noen av skliene:

Her måtte vi sitte i en trippelring, og det gikk sykt fort!

Espen som kommer fra sklien.

Dette er den aller morsomste. Vi tok den maaange ganger selv om det var veldig lang kø.

Nå har vi dusjet og ordnet oss for kvelden, og skal en tur litt opp i gaten for å se i noen butikker før vi skal spise. Her er dagens outfit:

Toppen har jeg kjøpt på en butikk her i Ayia Napa, mens shortsen er fra Zara.

Shopping i Larnaca ++

• 11.08.2012, 18:26

Heei!

I dag sto vi opp klokken 7 siden vi skulle på utflukt som startour har arrangert, og vi valgte å ta en shoppingutflukt til Larnaca. Vi var innom endel butikker, som Zara, Topshop og Bershka men det var så varmt at vi satte oss heller på Friday's og spiste lunch. Har aldri spist der før så vi måtte nesten prøve det ut. Var sykt god mat der hvertfall, også hadde de Starbucks langs stranden så det  ble en kald drikke der før vi satte oss på bussen tilbake igjen.
Fikk hvertfall kjøpt meg noe :) Var også på stranden før vi måtte ta bussen tilbake igjen.

Har egentlig litt lyst til å dra tilbake igjen  (45 min med buss) siden vi ikke rakk å se alt de har der. Her er hvertfall det jeg kjøpte:

Alt er fra Bershka

Nå er vi snart på tur ut for å feire bursdagen min. Er endelig 18 år, så må feire litt selv om vi er bortreist. Åpnet noen gaver og spiste kake da jeg sto opp i dag, så det var gøy.

Ørebobbene her fikk jeg av mamma ♥

Kveldens antrekk:

Da skal vi ut å spise. ♥

Konnos Bay

• 10.08.2012, 19:33

Hei!

I dag tok vi taxi til en annen strand enn den vi pleier å være på. Den heter Konnos bay og det som er spessielt med den er at de har banansolsenger som man faktisk kan ta med seg ut i vannet. Det var kjepedeilig å bare ligge på de ute i vannet og sole seg. Var sykt verd det å ta turen dit. I morgen blir det en dag fri fra stranden siden vi skal på shoppingutflukt til Larnaca, og det er nesten litt bra siden vi har blitt litt brent i dag. Solen steker 24/7 og det er 40 grader her hver dag, så det skal bli godt med en solfri dag  i morgen.

Her er noen bilder fra stranden :

Her er en del av stranden. Alle de gule solsengene kan tas med ute i vannet!

Nettet her ble plutselig veldig tregt så det klarer ikke å laste opp bilder. Skulle egentlig legge ut flere bilder + antrekket for kvelden, men får se om jeg gjør det senere. Nå er vi så sultne at vi bare må stikke ut på restaurant, også har vi planer om å ta fishspa etterpå, så det blir gøy.

Dagen i bilder

• 09.08.2012, 18:54

Nå har vi dusjet og ordnet oss etter at vi har vært på stranden i hele dag. Vi spiste lunch på strandbaren også kjøpte vi en bademadrass så dagen var veldig gøy.

Ved bassengkanten tidlig i dag

Handler frokost

Stranden

En fiskehale, og vi var så nysgjerrige på hvordan fisken så ut at vi gravde den fram: ...

Og den var bra rotten og stygg.

På starten av klippen

Var sykt fin utsikt oppe på klippen og vi så utover hele stranden

På strandbaren

Ceasar-wrapen her var kjempegod!

Nå skal vi ut å se hva vi skal finne på før vi skal spise. Klokken er foresten 1 time mer her enn den er i Norge, så nå er den 19.55 :)

Boat trip

• 08.08.2012, 18:25

Alltid når vi er på vei nedover til stranden blir vi stoppet av flere som tilbyr båtturer osv, og de har jo masse moro å tilby. Så i dag bestemte vi oss like greit for at vi kunne prøve å ta en tur med en av båtene deres. Det kostet faktisk bare 5 euro, og turen tok vel ca 1,5 time. Det var innlagt badestopp også var det slike vindu i gulvet på båten slik at vi kunne se fisker som svømte forbi. Veldig forfriskende med en båttur var det hvertfall. Har vært så varmt her i dag at vi nesten smeltet bort.

På havnen før vi begynte å kjøre.

Vi stoppet for å se på disse grottene. Vannet var sykt blått og fint her.

Resten av dagen har vi vært på stranden. Går mye i bading- soling og beachball. Må nok kjøpe oss en bademadrass eller noe annet som vi kan finne på de neste dagene.

Nå skal vi ut å spise middag som vi alltid gjør.  Selv dagene går med til så å si det samme blir det hvertfall litt variasjon og det er  veldig morsomt å være her.  I kveld må vi nok kike litt i butikkene siden vi ikke har fått gjort det enda. Kanskje vi finner noe fint, skal hvertfall på en shoppingutflukt til Larnaca på lørdagen og der har de zara og topshop som jeg vet om nå.

Men nå må vi stikke å spise. Skrives.

I gårkveld

• 08.08.2012, 18:16

Hei!

Tok med kameraet ut i går og fikk tatt litt bilder med speilrefleksen. Er ikke så enkelt å få til fine bilder når jeg bruker det lille dikitale kameraet mitt som jeg pleier å ha med meg siden det tar så liten plass. Vi endte hvertfall opp på en Kinesisk restaurant og bestillte en meny som beto av forrett, middag og dessert i tillegg til 2 drinker. Litt senere skulle vi egentlig spille minigolf, men det byttet vi ut med tivoli og trampolinehopping. Jeg hoppet på en trampoline med strikk rundt meg som gjorde at jeg fikk kjempemasse fart oppover. Kom så høyt at jeg klarte faktisk å ta doble backflips :)

Dette var bare forretten da

på tur rundt i en backflip

Se dette søte piggsvinet vi møtte på

Minigolfbanen også tivoliet i bakgrunnen

Boosterkarusellen som Espen tok. Jeg er alt for redd slike ekstreme karuseller så satt heller å kiket på.

Nå holder jeg på å skriver enda et innlegg som kommer om noen minutter. Vi sitter alltid i lobbyen når jeg blogger siden det er gratis internettilgang her, så prøver å blogge meg ferdig når vi først sitter her.

Kveldens antrekk

• 07.08.2012, 19:25

Hei!

Her er antrekket for kvelden:

Topp fra BIKbok// Tubetopp fra Gina Tricot// Shorts fra Zara// Sko ?// Øredobber fra Gina Tricot.

I dag har vi vært på stranden fra vi sto opp til klokken 6, så har badet masse og spilt beach ball. Nå har vi akkurat dusjet og skal snart ut for å finne en restaurant å spise på, også blir det minigolf og en tur på tivoliet litt senere.

Fremme i Ayia Napa

• 06.08.2012, 19:22

Hei!

Vi kom fram til Kypros i formiddag, etter en rask flytur. De 4,5 timene det tok å fly gikk utrolig raskt siden vi spilte masse reisescrabble. Hotellet vi kom til er kjempefint, og ligger veldig sentralt og nære stranden. Det var så godt å endelig komme fram, og denne varmen her er helt ekstrem. Har vært hvertfall 40 grader her i dag, og det kommer det til å være de neste dagene også :)

Fram til nå har vi bare pakket ut og kiket oss litt rundt i området, også var vi en tur ned på stranden og badet et par timer nå nettopp. Er så deilig å tenke på at vi skal være her i 14 dager.

Flyplassen i Trondheim

Utsikten fra verandaen vår

Kveldens antrekk:

Kjole fra Gina Tricot // Armbånd fra Fiji // Ring fra Gullsmed Aas // Sko fra H&M

Nå skal vi ute å spise på en kjempefin restaurant vi pleide å spise på i fjorsommer da vi var her, også ligger tivoliet like ved hotellet så skal nok innom det en tur i kveld. Skrives senere !

Siste timene i Norge

• 05.08.2012, 20:06

Heihei!

Hittil har dagen gått i ett siden vi sto opp tidlig og dro rett på jobb, også fikk vi akkurat vasket ferdig før vi kjørte til værnes og hentet broren til Espen. Så ble det pakking av kofferten til Espen og trening, før vi dro hjem til meg og spiste kjøttsuppe som mamma hadde lagd. Nå har vi akkurat vært hos Eirin og levert Sally.

Nytt speil som er superbra å sminke seg i :)

Nå skal jeg se litt på fotballkampen RBK  mot AAFK før vi ordner klart det siste til turen. Må nok legge oss ganske tidlig siden vi skal være på Værnes allerede klokken 05.15 i morgentidlig.

Besøk og pakking

• 04.08.2012, 23:20

Heihei!

På tide med et innlegg ja kanskje. Har vel gått litt for lang tid siden sist, og nå måtte jeg bare sette av noen minutter til bloggen. De siste to ukene har jeg vært både på leksa på hytta med Espen, Tonje og Egil også har jeg vært på Røros et par dager. Tenkte å lage et innlegg med bilder fra turen på leksa, så får se om det kommer. Var hvertfall ute med båten og jeg fikk prøvd vannski for første gang. Spennende!

Nå har Elisabeth akkurat dratt hjem, og hun har hjulpet meg med litt pakking siden jeg reiser til Kypros på mandagsmorgenen. Var koselig å ha henne på besøk, også fikk vi ommøblert litt inne i buret til Sally også. Hun skal jeg levere til Eirin i morgen siden hun har vært så snill å tatt på seg den jobben å passe på henne i to uker :)

Lagde oss is med oreo ♥

Ivrig etter å skjekke ut det "nye" buret.

Nå skal jeg bortover til Espen og hjelpe han med litt pakking.

Heidi Gustad

Heidi Gustad, 23 år fra Trondheim. Mamma til en liten gutt som ble født våren 2017. På bloggen deler jeg mye fra dagene våre hjemme, matinspirasjon og interiør.