Heidi Gustad

The beach

• 28.06.2013, 10:30

I Gran Canaria bodde vi 3 minutter unna stranden, og den var helt fantastisk vakker. Vi gikk masse turer langs den flere kilometers lange strandkanten hver dag bare for å se oss rundt og for å slippe å ligge stille i solsteiken i så mange timer. Hadde med kameraet på stranden bare èn dag, men har masse bilder fra denne dagen:

Hvis dere ser på stranden ser dere et stort område med masse sand bak alle solsengene og menneskene. Her var det helt fantastisk å gå å se, og det føltes ut som vi var i en ørken. Sanden var glohet og vi løp rundt for å prøve å finne en liten skyggeflekk å stoppe på. Heldigvis var deler av sanden litt kaldere og vi fikk knipset noen bilder:

Bølgene var enorme de aller fleste dagene og vi ble kastet inn mot land av de aller største. Aldri vært borti at bølgene har vært så store i syden før, men gøy var det hvertfall.

Det var masse søte katter overalt, se på denne hvite lille da ♥

Tilbakeblikk fra dag 2 i Gran Canaria

• 27.06.2013, 22:45

Hei!

Nå er det 2 dager siden vi kom hjem fra Gran Canaria. På disse dagene har jeg bare kommet i orden med vasking av klær, jobbet litt, trent hver dag og i dag har jeg vært å frisket opp hårfargen hos frisøren. Fargen hadde falt mye ut siden forrige frisørbesøk i tillegg til at det hadde blitt bleiket av solen. Var godt å komme hjem igjen til vanlig rutine, selv om det var veldig avslappende å koble av med sol, bading og ferie til det fulle ei hel uke. Vi koste oss skikkelig, utrolig god stemning på restaurantene nede ved stranden om kveldene også.

Den andre dagen tittet vi oss litt mer rundt i området og tok taxi til et lite handleområde hvor jeg blant annet fikk kjøpt den nydelige parfymen til Escada; Cherry in the air. Den er bare helt nydelig!

Den svarte runde tingen kjøpte vi til kameraet for å fjerne refleksjon og skal fungere bra både i solvær, og om vinteren når det dugger på linsa for eks.

Aqualand og tur til Las Palmas

• 23.06.2013, 21:01

Hei!

Nå har vi endelig internett igjen, og jeg har masse bilder jeg ikke har kunnet legge ut siden det har vært nettverksproblemer de siste dagene. Men bildene kommer sikkert de kommende dagene. Vi koser oss kjempemasse i Gran Canaria, og har fått solt oss masse. I går dro vi med buss til aqualand og var der hele dagen. Tror vi fikk tatt alle skliene, bortsett fra 2 stk som Espen tok alene siden de var så utrolig bratte. Jeg har vært i dette badelandet tidligere da jeg var med Elisabeth til Las Palmas for 2 år siden, men det var like gøy denne gangen også. Tror det var noen nye sklier jeg ikke hadde prøvd før.

Espen i sklia.

Denne var supergøy, en av de morsomste.

På ettermiddagen bestemte vi oss for å ta bussen fra hotellet i Playa del Ingles og til den andre siden av Gran Canaria. Vi gikk av i Las Palmas like ved shoppingsenteret El Muelle hvor vi shoppet litt før vi spiste kjempegod mat på WOK. Bussen tok akkurat 1 time, og det er veldig billig å resie med buss her, betalte vel 5-6 euro hver vei. Veldig fin plass med masse shopping som jeg gleder meg til å dra tilbake til senere i sommer da jeg reiser med jentene.

Her er det jeg kjøpte:

Begge fra Bershka

Blanco

I dag har vi vært på stranden, og nå blir det mat på en av favorittrestaurantene før vi skal videre på en bar vi har fått anbefalt for å kjøpe strawberry daiquiri ♥

Playa del Ingles

• 19.06.2013, 21:26

Hei!

Flyturen i går gikk kjempebra, og vi kom fram til hotellet i Playa del Ingles i 11-12 tiden i gårkveld. Var jo mørkt da vi kom så fikk ikke sett så mye av stedet før vi sto opp i dag. Hotellet ligger like ved stranden, og er av helt enkel standard. Men vi bestilte uspesifisert, så vi er veldig fornøyde. Har vært på stranden i flere timer i dag og solt oss og spilt beach ball.

Bildene er fra balkongen og litt av stranden kan dere se i bakgrunnen.

Været er foresten helt topp, og det har ikke vært noen skyer hele dagen. Gradestokken har vist 30 grader, og både jeg og Espen har blitt litt solbrente.

Nå skal vi ut for å spise og se oss litt rundt i området.

SOMMERFERIEEE!

• 18.06.2013, 09:26

Hei!

Lenge siden jeg har fått blogget, men nå som det endelig er sommerferie blir det litt oftere. Hadde siste skoledag i går, som startet med muntlig eksamen før det ble avslutning på kvelden. Skikkelig deilig å vokne til fri i dag ettersom de siste 4 dagene har gått med til nesten bare pugging av biologi fram til eksamen. Avslutningen i går var superfin og hele klassen dro ned til Solsiden på Graffi på kelden som en aller siste aslutning. Litt trist at 3 år med VGS er ferdig, og at jeg aldri skal tilbake for å ha en skoledag med den samme klassen igjen.

Klassen ♥

I dag reiser jeg og Espen til Gran Canaria, og jeg har supermasse å gjøre fram til den tid. Vi bestilte turen for bare 3 dager siden, så har ikke pakkingen helt i boks enda. Håper det er internett på hotellet slik at jeg får lagt ut litt bilder og slikt denne uken :)

Nå skal jeg pakke ned det siste og kanskje jeg rekker meg en tur på treningssenteret før vi reiser også :)

Heidi Gustad

Heidi Gustad, 23 år fra Trondheim. Mamma til en liten gutt som ble født våren 2017. På bloggen deler jeg mye fra dagene våre hjemme, matinspirasjon og interiør.