Heidi Gustad

Collage fra Åre

• 12.01.2014, 14:33

Heihei!

Vi tok ikke så veldig mange bilder da vi var i åre, men det ble noen som jeg satte sammen til en collage under. Vi koste oss hvertfall kjempemasse allerede kvelden vi kom fram. Vi gikk rett i spaavdelingen for å ta et bad før de stengte, etterfulgt av middag på hotellet. Onsdagsmorgenen startet vi i spaavdelingen for å ta badstue og bade før frokosten. Etterpå kjøpte vi heiskort og var flere timer i bakken. Vi hadde sol og -6 grader, og føret var overraskende bra. Det var litt is noen steder og snøkanonene var påskrudd i noen av bakkene. Løypene var litt forandret fra i fjor også, ettersom flere av t-heisene var byttet ut med stolheiser. Gleder meg virkelig til neste slalomtur i disse bakkene! Mye mer behagelig å sitte i stolheiser mellom kjøringen for å hvile bena. Da vi kom  tilbake på hotellet hoppet vi rett inn i treningsklærne og trente litt styrke før vi slappet av i spaavdelingen med frukt. Resten av kvelden gikk med til restaurantbesøk og avslapping med TV. På torsdagen rakk vi bare å spise frokost og svømme litt i bassenget før vi rettet kursen tilbake til trondheim og jobb.

I dag har jeg og Espen vært å trent, så nå skal vi lage salat til middag før vi skal ommøblere litt på 2 av soverommene og gjøre klart for å begynne å male. Det blå rommet skal bli hvitt, og vi skal legge tapet på en av veggene. Skal også sette noen nye møbler inn på rommet, blant annet en sovesofa som vi bestilte i går.

Åretur i morgen

• 06.01.2014, 22:42

Hei!

I gårkveld bestemt jeg og Espen oss for at vi skal ta turen til åre for å feire 3 herlige år sammen. Så i dag bestillte vi hotell og jeg gleder meg kjempemasse. Vi dra allerede i morgen, Espen kommer hjem fra jobb i 3 tiden og jeg slutter 4. Derfor bør vi prøve å komme oss avgårde så fort som mulig etter det. Vi skal ligge på Copperhill i 2 netter, og reiser hjem torsdags formiddag slik at jeg rekker meg på seinvakt. Hotellet vi skal bo på har vi vært på 2 ganger tidligere og der er det både treningsrom, spaavdelig, nydelig frokostservering også er det et pluss at skiheisene ligger rett utenfor døra. Første gang vi dro for å besøke hotellet feiret vi vårt første år sammen, og i fjor for å feire 2 år. Begynner å bli en liten tradisjon for oss dette! ♥ Selv om det ikke blir så veldig lang tid borte skal jeg nyte turen til det fulle og bare slappe av med kjæresten. Baggen er hvertfall pakket og klar og skiene ligger i bilen. Vi satser på å dra en tur i bakken på onsdagen. DET har jeg gledet meg lenge til!

♥♥

Kosekvelden

• 05.01.2014, 17:00

Hei!

Nå har jeg kommet hjem fra jobb og skal spise middag. I morgen er det tilbake i praksis igjen, så da blir det tidlige morgener og rutiner i hverdagen. Egentlig har jeg gledet med litt til å starte på igjen, trives veldig godt på sykehjemmet. Vi har snart kommet halvveis i vår første praksisperiode og har igjen 6 av 10 uker. For allerede i februar kommer første eksamen for dette halvåret. Da blir det praktisk eksamen som vurderes som enten bestått eller ikke bestått, og det må nok være den jeg gruer meg mest til.

Her er noen bilder fra kvelden i går med jentene:

Ett av nyttårsforsettene mine dette året er å holde meg unna godteri, potetgull og andre søtsaker hver dag utenom 1 selvvalgt dag i uken. Hittil har det fungert veldig bra, så i går koste jeg meg med is og sjokolade sammen med Eirin og Helle. Vi så første filmen av sex and the city, blir aldri lei de filmene!. Jeg har ikke satt meg så veldig mange konkrete mål for dette året, det viktigste for meg er å holde meg sunn, frisk og i god form. Når det kommer til trening vil jeg fortsette å trene like mye som tidligere, men jeg vil prøve å presse meg hardere og øke i motstand på styrkeøktene for å oppnå framgang. Ellers vil jeg få masse ut av dagene, og jeg håper og ønsker å skaffe meg nye opplevelser og minner.

Leiligheten del 1: Stue

• 04.01.2014, 15:03

Hei!

Da har jeg fått ryddet bort julen, hengt opp nye gardiner, ryddet og støvsugd litt i leiligheten så da tenkte jeg å ta noen bilder av stua med det samme. Har tenkt å gjøre det lenge, men nå har jeg hvertfall tatt bilder av ett av rommene. Det eneste vi mangler på stua er en skjenk som vi tenker å kjøpe snart. Der skal vi oppbevare litt servise og kjøkkenutstyr ettersom kjøkkenskapene begynner å bli gsnsk fulle etter alle julegavene vi fikk.

Nå har jeg det litt travelt så må bare runde av her. Jeg skal en tur på Obs å handle før jeg møter helle på 3T. Vi tenker å trene utholdenhet i dag før vi drar hjem og har sleepover til meg. Eirin kommer også og da skal vi lage enchiladas.

3 År

• 04.01.2014, 11:30

Hei!

I det siste har jeg blitt veldig god på å utsette vekkeklokken, og i det var ikke et unntak. Hoppet opp fra sengen da jeg så klokken hadde rundet 9.  Planen i dag er å gjøre litt husarbeid. Jeg har masse klær på klesstativet som må brettes før jeg kan henge opp ei ny maskin med klær. Så nå skal jeg bruke et par timer på å få det rent før jeg får besøk av Helle og Eirin i kveld. Ellers hadde jeg og Espen 3- års jubileum i går. Tiden flyr virkelig avgårde. Vi har fått opplevd så mye sammen disse årene, og ikke minst kjøpt leilighet sammen. Han har vært på jobb i hele jula og har enda ikke kommet hjem så det ble ingen feiring i går. Men jeg fikk en utrolig søt blomsterbukett levert på døra, så får jeg bare være litt tålmodig og vente noen dager til.

Gleder meg til å ta igjen feiringen på onsdagen når Espen er hjemme igjen. Hva vi finner på har vi ikke bestemt oss for enda, men koselig blir det nok uansett.

Heidi Gustad

Heidi Gustad, 23 år fra Trondheim. Mamma til en liten gutt som ble født våren 2017. På bloggen deler jeg mye fra dagene våre hjemme, matinspirasjon og interiør.